martes, 9 de septiembre de 2008

ALFAFAR EL MEU POBLE,POC A POC.


Eixe poble a la comarca del horta sud de VALENCIA que em va vore naixer fa 41 anys, per mi es molt important haber pogut viure en aquest poble i tambè poder criar a les meues filles.

Les festes han acabat com tots els 8 de septembre amb la processò i el castell com a colofo de les festes, son dies que els veins eixen a la plaça i es fiquen a mentjar i beure als barracons, aon els amics es reuneixen totes les nits a sopar i desprès un poquet de festa i alguna que altra partideta al truc, quan arriba el cap de setmana tot es fa mès llarg , mes hores de convivencia. Lo mès important es que els amics se reuneixquen a les festes, ja no es com avanç tots tenim uns quans anys mès. Varem fer un sopar a les festes aon jo vaig anar, feia temps que no em pasaba per alli, de vegades la gent fem" COSES" que no deuriem de haber fet i meu vaig passar de lo mès be, jo crec que ells tambè. Comenzarem digent les mateixes "PARIDES" de sempre quan erem mes jovens,"LA SIRENA,SAMARRA,EIXOS CANTS DEL CABRI,LES PARTIDES DE TRUC,ETC...", quan es torna als RECORDS, als bons records es fa facil passar-seu de lo mès be.Aquestes festes m'han vingut vells i bons records de joventut ja que el altre dia en la processò varam parlar en ena vella i bona amiga, la qual coneguem fa uns 28 anys, recordabem els guateques a la seua planta baixa als anys 80.
Per a tots els que estabem l'altre dia alli, tambè per els que faltaben i per els que anaren i no es quedaren i tambe per els que no vindran mai mès, per tot hom ja que el que em coneix sap, que aon estic done el 100 per cent, en lo que faig. Que em dieu de la foto que es varem fer al barraco per la fotografo oficial del poble, aixo no ocurreix tots els dies, ja que lo que es vol en esforç es pot conseguir" ALFAFAR BE VAL UN ESFORÇ, I ELS AMICS UN ALTRE".
El que em segueix açi tambè deu de saber que parlarè de coses relacionades amb el poble, un tio tan nacionalista dàlfafar com jo i del millor barri d'aquest poble que es la "LA FILA", eixa aceqia que recorre el barri, tambè, porta el nom del col-legi pùblic aon cursen els estudies les meues filles, la gent te una mala concepciò de la escola, sempre les NACIONALS al meu poble han estat en minoria, pero tot me demostra que la gent es equivoca, la linea en VALENÇIA es bona i es imparteix educacìo de qualitat,i tot que li pesse alguns,i com no la falla del barri tambè es diu "la fila".
Si ens referim a la historia , tan sols vuic dir que en aquest poble s'han relitzat dues bestialitats urbanistiques" TIRAR EL PALAU DELS CONDES DE RONREE, I EL PARQUE ALCOSA", a hores pasades, una animalada tindria millor solucciò que altra, ja quan uno es mor mai mès dira algo,lo de PALAU no te nom, i per mi els que manaben en aquells momentes i els que pensen com elles, mai mès deurien de poder tindre el mando al poble.Lo del parque alcosa" BARRI ORBA", fon una aberraciò , aon el personal va vindre en massa i com ara mateix passa a les mega urbanitzacions construides no fa molt a tot el estat espanyol es fa un altre poble al costat i mes gran al costadet del antic i sobre tot sense serveis basics fonamentals per les persones," LES PERSONES SOM ELS UNICS QUE TROPESSEM MOLTES VEGADES EN LA MATEIXA PEDRA", lo mès fort de tot aço es el nom que en època del dictador es fica al barri i eixe va ser el nom del constructor molt amic de LUIS SUÑER, els dictadors i els xupons del costat solen ser "MEGALOMANS", i de vegades eu consegueixen, menys mal que tot no dura 100 anys.
ALFAFAR es un poble que fa poc que te de tot, camps d'arroç que ens porten cap l'albufera el meu iaio MIQUEL va ser un de tans que va sobterrar l'albufera, fa poc tenim un centre comercial a prop del poble, espere que els designis politics dàlguns no façen aufegar-nos altra vegada, ja que lo del PARQUE ALCOSA ens a portat un retras al poble i en tardat molt en recuperar-mos, lo millor crec que son les persones que vivim al poble . Als meus amics que han vingut a viure de fora , jo els parle de lo que he visqut açi i ells veuen fer-se grans als seus fills , i es fan de la falla que tambè porta el nom del barri.
PD.-ESPECIALMENT LIU DEDIQUE A LA MEUA FILLA QUE HUI FA EL SEU 10 ANIVERSARI.
AQUEST VIDEO LA RELITZAT LA MEUA FILLA ANNA,GRAÇIES A TU PER LO BONA FILLA QUE ERES.

1 comentario:

RUBEN dijo...

Wily,ERES UNA MAQUINA. Molt bé, magrada mol. Tinet.